Monday, October 25, 2010

honesty is the best policy

kadang2 terlalu jujur pun blh membuatkan org lain terasa hati..
aku tak pandai nak create ayat bunga2, kipas2 orang..
apa yang aku kata tu adalah dari hati aku sendiri..
mungkin ada org kata..aku ni push sgt diorg utk jawab kehadiran etc..
diorg taktau..aku plan dari jauh..wedding dkt kampung..sgt susah. diorg tak paham..nak buat mcmana. itinerary majlis, guestlist, deco doorgift (VVIP la, VIP la..etc), type itu ini semua aku buat sorang2. diorg tak paham..

mungkin ada org kata..habis tu kenapa buat dkt dewan instead of rumah..tak payah susah nk kalut psl kehadiran..mereka tak paham..family aku tak ramai pun..sape nak kemas? kalau diorg nak tolong kemaskan blh jer..lagi pun dah buat kira2..expenses utk dewan plus minus lebih kurang jer dgn expenses buat kt rumah..cuma kalau buat kat rumah agak letih sbb kena kemas2 rumah balik selepas majlis and kalau kat dewan cuci tangan jer!

cth perbualan dgn rakan-
si X- eh..thanks aku dah dapat dah card..
aku- oh..gud2..so mcmana?
si X- mcmana apa?
aku- emm..blh dtg ke tak?
si X- asal tanya mcmtu?
aku- aik? cuba baca elok2 kad tu..
selang 4-5 min (lama tuu)..
si X- ohh..sorry..aku taktau pun kena jwb..ok2..confirm dtg.

moral of the story- ada sesetengah tak baca apa yang tertulis dlm kad tu..

contoh 2-
dah msg kt FB..sampai skrg tak ada reply : yes or no. nak kira datang ke tak?

moral of the story- non ado! hahaa!

penat..penat..

13 comments:

fika79 said...

lepas ni b2b kena tulis kat bawah nama sampul tu samada kena jawab ke tak..so nampak sikit..cool jaja..pray the best or u!!

Unknown said...

sabo jela msB oi...

CiK pUaN mAmA bAm-BaM said...

dear.. time i dulu, siap ade kad jwpn RSVP lagi... pastu siap kteorg letak stamp nak suh dieorg jwb... mmg ade bls kad, ade yg call or sms.. ade tu lgsg buat bodo then bile i tny baru la die perasan..buat penat je letak kad besar gabak tu... ish2... sabar ye.. mmg leceh.. ade tu yg kate nak g tp last minit call kate x dpt g.. tu kire ok lagi sbb mention awl2.. ade kwn i tu lgsg x mention ape2.. pdhal i dh reserved seats dah.. tgk2 time i berarak nk sanding ade seats yg berlubang tanpe tetamu.. buat sakit ati je... tp x pe. jnji kte kawin.. huhu

hana yoriee said...

hoho..saya pun terkena masalah ini skrg..huhu..siap dh personal msg dah kat fb tu..tp nampaknya ada yang tak paham isi kandungan msg tu..haishh..=( susahkan?

missbutterfly said...

nat-rasanya kalau buat mcm tu pun org tak paham jgk kot.hehehe..mmg attitude org kita tak reti nk bg jawapan.

queen- sabo dah ni..kalau tak..dah high blood pressure dah! hehehe

eein- itu la eein..yg tu mmg takleh nk elak la kan...mmg dah blh agak mesti ada yg mcm tu..takpe la..asal kan semua selamat..itu jer yg sy mintak..

hana- diorg mungkin tak biasa..humm..sepatutnya baca kad betul2..itu lah sikap org kita..endah tak endah jer..

Iryani Azlan said...

Wahhhhh... lagi 23 hari jew.... saya lagi lah, pasal invitation ni, nak buat kat FB pun tak tau...Sekarang ni clueless macam mana nak buat RSVP bagai. Rasanyew, just send card kahwin camtu2 je kowt lah... and tanya2 kawan dalam msg kat FB. Lagi kesian ni tak tau nak buat camna :(

missbutterfly said...

yanie- itu yg dh nak jadi giler ni.hahaha..nak finalize guest lagi..dgn diorg tak bagi jwpn..actually bkn yg rsvp kt FB tu.. dlm kad mmg dah tulis 'MOHON JAWAPAN SEBELUM 25HB OCT' tp tu pun diorg tak paham gak..

Cik Belle said...

ja, jujur aku cakap, aku tak perasan pun kene rsvp tuh. ok, ketuk kepala aku! haha. nasib ko ingatkan and tengok balik baca betul2, ok, thats it! kene rsvp rupanya! hohoho.

sometimes, people letak card rsvp, pun masalah sama. tak reply juge. kawan aku, die call tanya balik yang takde bagi response. lepas tuh masa majlis, booked extra 2 tables. worst case, family kene berkorban, berdiri sepanjang majlis in case ade tetamu yang datang tak cukup meja. haishh.

ZARA said...

i try not to miss any invitation request kat FB, unless ada yg gatai curik password FB for stalking purposes and menyebabkan i tertinggal certain someone's invitation.

i belum menghadapi masalah RSVP ni and harap Allah jauhkan. sbb i can imagine the troublesome. walaupun i buat kat rumah tapi i need my guest to RSVP ;)

missbutterfly said...

cik belle! nk kene ketuk nihh!!!hahaha..jaga ko! tu la..nk book extra kalau xder org yg extra tu..mcm wasted je plk..kelam kabut skrg nk pk..hahaha

zara- buat kt umah is better still..blh estimate/ agak2 mcmtu kan? tp kena tau jgk jumlah guest lbh krg kan? for my case, i kene book by seats/ table..1 pax dah brapa..hummm..

harzharun said...

alahai...sori sori...i din know u need rsvp sbb x tgk kad pun lg...bl u email br tau....

insyaAllah, xde aral i pegi wedding u...sbb on raya haji ke 2, 3 ,4 & 5 mmg i ada kat kelate (lama seh aku cuti..hehe)...i dtg dg hubby tau!

mizzwanix said...

ja meme keno follow up sekni huhuhuhu
or else keno ado reply card.uhhuuh

missbutterfly said...

harz- no prob.dh masukkan dah..

wanis- reply card pun mcm menyusahkan guest nk ata2 kt post office..suruh sms pun payoh doh..huhuhu